Zmiana koloru folią, odmienna od wszystkich!
Przedstawiamy realizacje godną zapamiętania – ilustruję jak bardzo samo wykończenie powierzchni karoserii ma znaczenie. Zmiana koloru folią – z czerwonego połysku na czerwoną satynę!
O samej realizacji – nasz klient kupił auto o oryginalnym czerwonym, błyszczącym kolorze lakieru. Zawsze mu zależało na tym właśnie aucie w tym właśnie kolorze. Jednak zauważył, że aut w czerwonym połysku jest wiele i nie chciał na to przystać. Nic dziwnego. Powierzchnia nadwozia jest czymś w rodzaju skóry, którą dowolnie można tatuować. Jest to oczywista przestrzeń, którą możemy zabarwiać, tworząc całkowicie indywidualny wizerunek swojego auta i siebie.
Folie satynowe są dość rzadko stosowane, zwłaszcza w przypadku kolorów innych niż biały czy czarny. W tym przypadku zmiana koloru samochodu z czerwonego połysku na czerwoną satynę jest całkowicie uzasadniona. Aut typu AMG GT jest w Warszawie pewnie kilka, może kilkanaście, jednak ja osobiście nie widziałam żadnego o czerwonej, satynowej karoserii!
Połysk, mat i…satyna
Folie satynowe do zmiany koloru auta to folie połowiczne – balansujące pomiędzy matem a połyskiem. Oklejone satyną karoserie nieczęsto widujemy na ulicach, a jeśli nawet to nie domyślamy się nawet, że jest to w większości przypadków zasługa folii. A jednak folie typu „satin” ostatnio zdobywają rynek – nie da się ukryć wyglądają zjawiskowo! Co najważniejsze folie satynowe nie są zazwyczaj droższe niż standardowe folie w pełnym kolorze – w połysku czy w macie. Folie satynowe w zależności od wybranego producenta występują w kilku kolorach. My jesteśmy jednym z dystrybutorów folii Avery Dennison i właśnie zmianę koloru foliami tego producenta możemy Wam zaproponować.
Poniżej przedstawiamy podstawowe kolory folii o wykończeniu satynowym od Avery Dennison:
- SATIN White
- SATIN Pearl White
- SATIN Black
- SATIIN Awesome Orchid
- SATIN BubbleGum Pink
- SATIN Carmine Red
- SATIN Khaki Green
- SATIN Dark Basalt
- SATIN Safari Gold
Ponadto folie każdego typu czy to matowe, czy błyszczące, czy właśnie satynowe występują również w wariancie z dodatkiem – tak zwanym metalizującym (METALLIC). W ofercie Avery Dennison są to takie folie jak:
- SATIN METALLIC Dove Grey
- SATIN METALLIC Hans Brown
- SATIN METALLIC Light Grey
- SATIN METALLIC Dark Blue
- SATIN METALLIC Grey Blue
- SATIN METALLIC Graphite
- SATIN METALLIC Light Brown
Zainteresowaliśmy Cie?
W kwestiach dodatkowych pytań, wycen lub rezerwacji terminu usługi prosimy o bezpośredni kontakt z managerem ds. usług samochodowych:
Tomek Goleniowski
+48 604 639 314
Bo fajna fura to zadbana fura!
Co można zrobić, żeby już nie martwić się rysami i odpryskami lakieru? Zabezpieczyć auto ochronną folią bezbarwną! Oto jedna z naszych ostatnich realizacji i Carrera 911 Turbo S.
Przedstawiamy…ochrona lakieru bezbarwną folią SunTek PPF ULTRA.
Na początek, trochę o samej usłudze. Carrera to auto niskie, o dość opływowym kształcie przedniej części nadwozia…i powiedzmy sobie szczerze Carrera Turbo nie jest samochodem, którym jeździ się wolno! Co za tym idzie, cały przód auta w trybie przyśpieszonym zbiera z drogi wszystko to co najgorsze. Piach, żwir czy też drobne kamienie.
Już po pierwszym miesiącu użytkowania takiego auta można zauważyć drobne zarysowania oraz odpryski na powierzchni lakieru. Powstają i nawet nie wiadomo kiedy! Sposobów na ochronę lakieru jest kilka. Są to specjalne preparaty, powłoki ceramiczne lub właśnie folie. Jednak tylko folię, jako bezpośrednia i namacalna warstwa ochronna jest w stanie zabezpieczyć lakier przed grubymi rysami i odpryskami.
W przypadku tej usługi Nasz Klient zdecydował się na pakiet ochronny obejmujący cały front auta. Nazywamy go fachowo pakietem FULL FRONT. Oznacza zabezpieczenie następujących elementów: maska, błotniki przednie, zderzak przedni, reflektory, lusterka oraz słupki A i nadszybie. Taki zestaw ochronny zabezpiecza wszystkie najbardziej narażone powierzchnie lakieru podczas drogowej eksploatacji auta.
Folia SunTek Ultra – 10 lat ULTRA ochrony
Co do samej realizacji… Jesteśmy dystrybutorem folii SunTek PPF i właśnie tej folii w wariancie ULTRA (10 lat gwarancji) użyliśmy w tym przypadku. Amerykańska marka folii SunTek to jedna z tych kilku marek, które oferują najwyższej jakości folie ochronne o tzw. zdolności do samoregeneracji.
Co to oznacza? Standardowe folie ochronne, zabezpieczają lakier tylko swoją powierzchnią i grubością, jednak powstające ubytki na jej powierzchni pozostają, a folia do momentu wymiany na nową nosi ślady tych uszkodzeń. Folie samoregenerujące się to nowa generacja folii do ochrony lakieru.
Folie te, tak samo jak standardowe folie ochronne ulegają uszkodzeniom, ale w przeciwieństwie do tańszych produktów, potrafią same się zregenerować tylko poprzez wysoką temperaturę. Latem nie trzeba nic robić, natomiast zimą wystarczy oblać zarysowane powierzchnie gorącą wodą lub podgrzać je suszarką. Gwarantujemy – po ubytkach nie będzie śladu!
Ta technologia pozwala utrzymać wygląd i kondycję lakieru, zawsze w nienagannym stanie, bez konieczności wymiany folii na nową zaraz po pierwszym roku eksploatacji. Folie SunTek posiadają 5 lub 10-letnią gwarancję producenta na trwałość.
Warto również wspomnieć że wariant ULTRA wyposażony jest w dodatkową powłokę hydrofobową, która ułatwia spływanie wody z powierzchni folii, przez co sama żywotność folii jest dłuższa, a oklejoną powierzchnię po prostu łatwiej jest utrzymać w czystości. Warstwa hydrofobowa zapobiega również osadzaniu się na powierzchni folii takich substancji jak między innymi: smoła, sole i tłuszcze.
Folie do ochrony lakieru SunTek to również obszerna baza szablonów! Folie ochronne na lakier nie są foliami, które formuję się termicznie, dlatego położenie ich na skomplikowane powierzchnie 3D może czasem być problematyczne, nawet dla doświadczonych aplikatorów. Z tego też względu najwięksi producenci tego typu folii oferują swoje bazy szablonów na poszczególne modele aut.
Myślicie pewnie, że was jako klientów to nie obejmuję – jednak… Takie szablony to gwarancja idealnego wykończenia krawędzi, ponieważ szablony są docinane zawsze na specjalne zamówienie na ploterze tnącym. Oczywiście nie ma obecnie takiej bazy, która obejmowałaby dokładnie każdy model i rocznik danego auta. Czasem koniecznością jest docinanie folii z tzw. ręki. W takich przypadkach końcowy, wizualny efekt zależy tylko i wyłącznie od umiejętności i doświadczenia aplikatora. W tym przypadku, tej usługi nie mieliśmy problemów – cały PAKIET FULL FRONT został oklejony szablonami z bazy SunTek.
Usługa, w którą warto zainwestować…
Montaż folii do ochrony lakieru to zwykle koszt od kilku do kilkunastu tysięcy złotych w zależności od wybranego pakietu, czy dowolnego doboru elementów. Standardowe pakiety są trzy: full front, bikini front oraz całe auto. Jednak dobór elementów jest dowolny. Okleić folią ochronną można każdy lakierowany element karoserii.
My pracujemy wyłącznie na foliach SunTek. Nasze ceny montażu folii ochronnej wynikają przede wszystkim z ilości i jakości użytej folii. Samoregenerujące się folie ochronne klasy premium takie jak między innymi SunTek właśnie – już przy samym zakupie są przynajmniej dwukrotnie, a nawet trzykrotnie droższe od produktów ochronnych niższej jakości.
Zainteresowaliśmy Cie?
Tomek Goleniowski
+48 604 639 314
Nietuzinkowa zmiana koloru folią!
Przedstawiamy realizację z serii pięknych ale i bardzo wymagających! Na tapecie Mercedes-Benz Maybach S560, rocznik 2018.
Co tu mamy? Mianowicie spektakularną bo podwójną zmianę koloru, na też oczywiście nie byle jakiej limuzynie! Oczywiście, przyznamy się uczciwie na starcie, że pomysł niestety nie jest Nasz. Te dwa kolory, w tym dokładnym zestawieniu to oryginalny pomysł seryjny Mercedesa i wariant koloru nadwozia, który można sobie wybrać przy konfigurowaniu swojego Maybacha. Jednak jeśli przegapiło się taką okazję lub jest się w posiadaniu innego auta – to nic straconego. Jak widać taki sam efekt możemy uzyskać za pomocą folii do zmiany koloru! Ten akurat Maybach miał czarny kolor lakieru.
Projekt oklejania niezwykle prosty – powiedzielibyście pewnie – to po prostu auto w dwóch kolorach… Jest to jednak temat technicznie bardzo ciężki do zrealizowania. Zrobić idealnie płynne połączenie dwóch różnych folii przez środek całej ponad 5-metrowej długości nadwozia to jest wyczyn! Wszystko to rzemieślnicza robota, bez użycia plotera tnącego, bo nawet z nim byłoby ciężko. Folie się na siebie nakładają, tworząc wypukłą, płynną linię szeroką na pół centymetra.
Zainteresowaliśmy Cie?
Tomek Goleniowski
+48 604 639 314
W roli głównej najmocniejsze lustro weneckie na rynku – folia Silver 20 Xtra.
Na rynku jest wiele folii przeciwsłonecznych. Przy okazji tej usługi, chcieliśmy pokrótce przybliżyć Wam Naszą serię folii Silver, czyli serię najbardziej skuteczną i najczęściej wykorzystywaną jako tzw. LUSTRO WENECKIE.
Na początek trochę o samej realizacji…
Jakie potrzeby miał zaspokoić montaż folii przeciwsłonecznej akurat w tym miejscu?
Salony samochodowe to najczęściej budynki, na które składa się przede wszystkim ogromna powierzchnia ekspozycyjna – prezentowana z zewnątrz przez przynajmniej dwu-kondygnacyjną przeszkloną fasadę.
Ogromne powierzchnie przeszklone to również niestety ogromne powierzchnie narażone na słońce. Słońce natomiast w takich przypadkach oznacza dwa podstawowe problemy. Po pierwsze – nadmierne nagrzewanie się szyb i wysoka temperatura wewnątrz pomieszczeń w okresie letnim. Po drugie – ogromna ilość rażącego światła słonecznego, przedostającego się do wnętrza przez przeszklenia.
Głównym więc celem tej realizacji było przede wszystkim obniżenie temperatury wewnątrz budynku oraz zredukowanie natężenia rażących promieni słonecznych. Wybraliśmy folię Silver 20 Xtra, która jest jednym z najskuteczniejszych produktów w naszej ofercie i idealnie odpowiada wskazanym powyżej potrzebom, przy czym dodatkowo jako folia refleksyjna zmienia zwykłe szyby w powierzchnie lustrzane.
Więcej o serii Silver…
Seria Silver to folie maksymalnie refleksyjne (odbijające), które najczęściej wykorzystujemy dla uzyskania tzw. efektu lustra weneckiego.
Folie z tej serii występują w trzech stopniach przyciemnienia: 50, 35 oraz 20. Liczby oznaczają stopień przepuszczalności światła widzialnego przez szybę. Silver 20 to folia najciemniejsza, przepuszczająca jedynie 20% światła, co czyni ją najskuteczniejszą w walce z nadmiernym nagrzewaniem się wnętrz, a przy okazji zapewnia nam najwyższą możliwą refleksyjność (lustro). Dopisek Xtra to oznaczenie montażowe – folie Xtra przeznaczone są tylko i wyłącznie do montażu od zewnętrznej strony szyby.
Warto przy tej okazji wyjaśnić Wam czemu dopisek Xtra lub XTRM (podwyższona gwarancja) jest tak bardzo istotny przy zakupie lub montażu folii przeciwsłonecznych.
Otóż, folie przeciwsłoneczne najlepiej działają jeśli zamontowane są właśnie od zewnątrz. Tylko wtedy stanowią bezpośrednią barierę pomiędzy słońcem a szybą. Folia zamontowana od wewnętrznej strony szyby zatrzymuje ciepło ale szyba wciąż bezpośrednio jest narażona na promienie słoneczne. Zmniejsza to samą skuteczność danej folii. Co więcej większość okien, które znamy to nie systemy jednoszybowe a dwuszybowe – zespolone, co oznacza, że w takim przypadku ciepło kumuluję się w obu szybach oraz wypełnionej gazem przestrzeni pomiędzy nimi. Kumulacja zgromadzonej energii słonecznej odbijanej dodatkowo przez zamontowaną od wewnątrz folie przeciwsłoneczną, może nawet spowodować pękanie takich szyb, zwłaszcza jeśli są narażone na duże nasłonecznienie. My osobiście zawsze rekomendujemy skorzystanie z folii przystosowanych do montażu zewnętrznego.
Folie z serii zewnętrznych Xtra lub XTRM charakteryzują się redukcją przenikalności cieplnej nawet do 86% oraz najwyższą na rynku odpornością na niesprzyjające warunki atmosferyczne, potwierdzoną nawet 15-letnią gwarancją producenta (XTRM).
Folie z serii Silver oraz Titan są najpopularniejszymi foliami tego typu na rynku. SILVER to gwarancja najlepszego efektu lustra, natomiast TITAN to seria folii – również refleksyjnych, ale dających bardziej naturalny, delikatniejszy odcień przyciemnienia (przydymione lustro).
Jeśli jesteś zainteresowany usługą montażu zapraszamy do bezpośredniego kontaktu:
Maciej Grzęda
+ 48 660 741 679
Projekt i montaż grafiki reklamowej Continental
Reklamowo oklejamy niezbyt często, dlatego każdą taką realizację chcielibyśmy Wam pokazać! Ta jest właśnie z początku września. Jest to projekt naszego autorstwa, który na chwilę obecną obejmuję już dwa oklejone auta, a mianowicie Audi Q8 i Toyotę Supre.
Co możemy powiedzieć o samej realizacji? Projekt miał być prosty i syntetyczny, zaznaczający to co najważniejsze czyli logotyp marki Continental. Postawiliśmy więc na prostotę – jeden kolor folii, ażury i geometrię. Bo czasem niewiele znaczy wiele… Oklejone samochody mają być przeznaczone do celów ekspozycyjnych promujących markę opon Continental!
Możliwe że uda Wam się je zobaczyć na żywo!
Zainteresowaliśmy Cie?
Tomek Goleniowski
+48 604 639 314
Jesteś profesjonalnym aplikatorem folii do zmiany koloru? Ta oferta jest właśnie dla Ciebie. Nie musisz już wybierać pomiędzy ceną a jakością!
Pełna zmiana koloru auta wymaga możliwie najwyższej elastyczności folii oraz oczywiście łatwości w montażu! Poprzednie serie folii Mactac nie obejmowały folii wylewanych. ColourWrap to pierwsze tego typu folie tej marki! Jeśli znacie już trochę Mactac’a wiecie, że są to folie charakteryzujące się bardzo dobrą jakością, przy jednocześnie wyjątkowo przystępnej cenie. Tylko folie wylewane zapewniają najlepsze rezultaty przy oklejaniu skomplikowanych powierzchni karoseryjnych. Mówimy tu zarówno o końcowym efekcie wizualnym, jak i samym komforcie formowania folii na aucie. Dzięki serii ColourWrap nie trzeba już wybierać pomiędzy jakością i ceną. Mactac oferuję to wszystko w jednym produkcie!
Nowa seria obejmuję 50 kolorów folii w 4 różnych wariantach wykończenia: gloss, gloss-metallic, matt oraz matt-metallic. Wszystkie folie ColourWrap wyposażone są w klej kanalikowy, który umożliwia wygodną i skuteczną aplikację folii na lakier. Ponadto wszystkie folie z serii ColourWrap bez przeszkód można wykorzystać również do oklejania różnego rodzaju łodzi i motorówek.
Nowością tej serii jest również sam wybór oferowanych kolorów! Mactac wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów i wprowadza przy pomocy ColourWrap folie, w całkowicie dla siebie nowych kolorach – niedostępnych w poprzednich seriach!
seria ColourWrap… w pigułce!
Wygodne formowanie 3D
Dobrze dopasowują się do skomplikowanych powierzchni karoseryjnych. Aplikacja bez pęcherzy i bąbelków.
Przystępna cena i dobra jakość
Idealny balans pomiędzy jakością, trwałością a ceną. Dobra jakość. Dobra cena. I aż do 8 lat niezmiennej trwałości na lakierze!
Dobry efekt wizualny
Ciekawa oferta! Nowe kolory! 50 folii w próbniku! 4 rodzaje wykończenia! Do wyboru: Gloss, Gloss-Metallic, Matt, Matt-Metallic.
Najczęściej zadawane pytania/ FAQs
1. Czy folie nowej serii ColourWrap są foliami wylewanymi? Czemu nie polimerowe jak w poprzednich seriach?
Tak wszystkie folie ColourWrap są foliami wylewanymi. Tylko tego typu produkty zapewniają najlepsze dopasowanie folii do skomplikowanych powierzchni karoseryjnych. Ponadto są wygodniejsze w samym procesie aplikacji i znacznie ułatwiają uzyskanie jak najlepszego efektu końcowego przy oklejaniu zarówno całego nadwozia, jak i wybranych elementów (np. lusterka).
2. Czy Mactac oferuję narzędzia niezbędne do aplikacji folii?
Tak, w ofercie odnajdziecie gamę narzędzi opatrzonych marką Mactac i Avery Dennison, w tym specjalną rakle filcową przeznaczoną do miękkich folii.
3. Co z poprzednimi seriami folii Mactac (TF/BF)? Czy będą nadal dostępne?
Tak, pozostałe serie pozostaną dostępne, tak długo jak długo będzie na nie zapotrzebowanie.
Zainteresowaliśmy Cie?
Tomek Goleniowski
+48 604 639 314
Zmień kolor fury na GunMetal!
Przedstawiamy kilka naszych ostatnich realizacji…
GunMetal i BMW X5
Zmiana koloru auta + przyciemnianie szyb Raycer 20
GunMetal i MB klasa A!
Zmiana koloru auta
GunMetal i MB CLS
Zmiana koloru auta
GunMetal i Land Rover Velar
Zmiana koloru auta
Zainteresowaliśmy Cie?
Tomek Goleniowski
+48 604 639 314
Przedstawiamy nową szerokość rolki 1.83 m!
Niezbędna dla zabezpieczenia folią ochronną każdej maski wyższej niż 1.5 m! Już dostępna w sprzedaży!
Do czego przyda się nowa rolka o szerokości 1.83 m?
Folie do ochrony lakieru SunTek do tej pory występowały w 3 standardowych szerokościach: 0,61 m, 1,22 m oraz 1,52 m. Do zabezpieczenia maski auta najczęściej wykorzystuję się rolkę 1,52 m lub w niektórych przypadkach 1,22 m. Co jednak w sytuacji kiedy wysokość maski jest większa niż 1,52 m?
Taka maska to problem, zwłaszcza że mówimy tu o dość popularnych w Polsce samochodach takich jak BMW serii 5 i 7, Porsche Macanie, Jaguarze F-Type czy nowym Audi A8. Zabezpieczenie lakieru takiej maski folią to zawsze konieczność stosowania łączeń – tzw. żagielków, które umieszcza się przy styku maski z słupkami A.
Nie jest to niestety zbyt estetyczne rozwiązanie, ponieważ takie łączenie zawsze będzie widoczne, a taki efekt nie zawsze jest akceptowalny, chociażby ze względu na samą wielkość inwestycji w ochronę lakieru.
Folie o szer. 1,52 m zawsze oczywiście można próbować naciągnąć o kilka centymetrów – jednak wliczając w wysokość całkowitą maski dodatkowe kilka centymetrów na zawinięcie – takie próby mogą skończyć się widocznymi na folii przeciągnięciami, a w konsekwencji nawet reklamacją takiego montażu.
Dodatkowym aspektem tego problemu jest korzystanie z wyciętych szablonów. Szablon na maskę wraz z zawinięciem nie może mieć więcej niż 1,5 m wysokości, ponieważ 1,5 m to maksymalna, możliwa szerokość dla plotera tnącego, przy wycinaniu w folii o szerokości 1,52 m.
Nowa szerokość rolki folii do ochrony lakieru to rozwiązanie wszelkich problemów z dużymi maskami! SunTek dość długo pracował nad wdrożeniem do produkcji takiej szerokości rolki i dzisiaj jest już dostępna u Nas w sprzedaży. Na początek proponujemy Wam w nowej szerokości, wariant Ultra – dla lakierów w połysku, z 10-letnią gwarancją producenta.
Zapraszamy do kontaktu wszystkich zainteresowanych aplikatorów!
Tomek Goleniowski
+48 604 639 314
Akademia AMG i folia ClearPlex!
Marzec w Warsfollu pod znakiem Mercedesa! Przed wami nasza kolejna realizacja – 13 samochodów Mercedes-Benz w wersji AMG. Postawili na Nas! Powierzyli Nam auta przeznaczone do testów i treningów na profesjonalnych torach wyścigowych, a wśród nich między innymi był taki okaz jak najnowszy, czerwony AMG GT wersja 4-door Coupe!
Co zrobiliśmy? Cała usługa obejmowała instalację folii do ochrony szyb czołowych oraz instalację dodatkowych grafik identyfikujących dany pojazd.
Samochody często eksploatowane na torze są w znacznym stopniu narażone na odpryski i inne drobne uszkodzenia związane z dużymi prędkościami! Akademia postanowiła tego uniknąć. Wszystkie samochody kompleksowo zabezpieczyliśmy folią ClearPlex do ochrony szyb czołowych, która w znacznym stopniu uodparnia szkło na uderzenia oraz zabezpiecza samą szybę przed skutkami całkowitego wybicia (niekontrolowany rozbryzg odłamków).
Dodatkowo na każdym z samochodów zainstalowaliśmy grafiki identyfikujące każdy z samochodów – pas startowy wraz z numerem na masce i przednich drzwiach, logotyp AMG na górnej części szyby czołowej oraz logotyp Continental na bocznych progach i tylnych drzwiach.
Zainteresowaliśmy Cie?
Tomek Goleniowski
+48 604 639 314