UWAGA! Folie nieprzyklejoną do szyby jest bardzo łatwo uszkodzić. Obchodź się z nią bardzo ostrożnie. Każda folia ma dwie warstwy: folie właściwą z klejem i folię bezbarwną-ochronną. Folia ma 1,524 m szerokości. Musimy wiedzieć, że folia jest termokurczliwa tylko w jednym kierunku (z długości).
*Formatka - folia ucięta na odpowiedni wymiar na daną szybę.
*Koncentrat – woda z szamponem, na 1 litr wody wlej 1/2 łyżeczki do herbaty szamponu
Zmierz miarką szyby z naddatkiem z każdej strony po 3 cm. Jeśli szyba jest klejona (karoseryjna) to posiada czarną ramkę. Wtedy naddatek 3 cm musi być zmierzony od miejsca gdzie zaczyna się czarna ramka. Jeśli jest to szyba montowana na uszczelkę to 3 cm powinny być od jej krańcowych miejsc na krawędziach.
Masz już pomierzone wymiary szyb. Teraz będziesz musiał uciąć z rolki pasujące do szyb formatki*. Trzeba je w odpowiedni sposób wyciąć z rolki, żeby później było Ci jak najłatwiej je kurczyć. Wiemy, że folia jest termokurczliwa tylko z długości (Rys. 1). W związku z tym będzie mogła się kurczyć tylko na bokach fabrycznych bądź na równoległych do tych boków odciętych krawędziach (Rys. 2 - krawędzie „a” i „b”).
Formatkę należy wyciąć tak, żeby górna i dolna krawędź szyby („a” i „b”) była równoległa do boku fabrycznego (tak samo jak na Rys. 2). W przeciwnym razie, gdy ułożymy równoległe do boku fabrycznego boczne krawędzie szyby („c” i „d”), będziemy zmuszeni na nich kurczyć naszą formatkę. Jest to błędne, ponieważ krawędzie boczne są zazwyczaj dużo krótsze od krawędzi dolnej i górnej i przez to jest na nich dużo mniej miejsca na skurczenie tej samej krzywizny szyby.
Za pomocą koncentratu* i żółtego wyciskacza umyj dokładnie szybę z zewnętrznej strony. Spryskaj koncentratem szybę. Przyłóż uciętą formatkę do zewnętrznej strony szyby warstwą właściwą w stronę szkła, a warstwą ochronną do góry. UWAŻAJ!!! Nie pomyl się z przyłożeniem odpowiednią stroną folii do szyby. Rozciągnij folię na boki.
Wyciśnij wodę ze środka szyby również na boki (Rys. 3). Umożliwi to przylgnięcie kawałka do szyby. Folia przestanie się przesuwać po szkle. Utnij naddatki folii:
a) Jeśli jest to szyba na uszczelkę (nie posiada czarnej ramki-nadruku wkoło), należy ją wymontować z samochodu. Folię docinamy do krawędzi szyby.
b) Jeśli jest to szyba klejona i jest na niej czarna ramka (nadruk) to za pomocą żyletki do skrobaka (4 cm szerokości) dotnij folię na nadruku z zapasem około 2 cm. Folia nie może wystawać za szkło na uszczelki i karoserję samochodu.
Dociśnij folię na bocznych obszarach szyby od środka do góry i do dołu tak jak pokazuje rysunek (Rys. 4). Na górnej i dolnej krawędzi szyby powstaną wyraźne naddatki w folii. Naddatki te są zwane: soplami, palcami, marchewkami bądź pęcherzami (Rys. 4).
Zanim przystąpisz do podgrzewania folii musisz wiedzieć kilka rzeczy:
UWAGA!!! Nie wolno podgrzewać (opalać) folii na bocznych krawędziach szyby (bok „c” i „d”). Nie możesz mieć tam żadnych sopli. Te, które same tam powstają należy przesunąć do krawędzi górnej lub dolnej. Ułóż sopel w pozycji prostopadłej do dolnej lub górnej krawędzi szyby. Podgrzej sopel od wierzchołka w dół aż zacznie „falować”. Pojawi się charakterystyczny wężyk.
Przejedź packą po podgrzanym obszarze. W miarę przesuwania packą w dół, sopel zacznie się rozdzielać na dwa inne. Wierzchołki tych dwóch powstających nowych sopli będą znajdowały się zaraz przy samej pacce. Uważaj, żeby w tym miejscu nie załamać folii. Gdy oderwiesz packę od folii utworzy się między dwoma wierzchołkami nowych sopli „księżyc” (Rys. 6).
Przez środek „księżyca” należy wsunąć packę aż do krawędzi szyby. Umożliwi to rozdzielenie naszego sopla z nierównym wierzchołkiem na 2 mniejsze o szpiczastych wierzchołkach. Nowopowstałe sople ułóż w pozycji prostopadłej do dolnej lub górnej krawędzi szyby i zacznij kurczenie od początku. Gdy kawałek będzie cały dokładnie przylegał do szyby należy obciąć go z 3-5 mm naddatkiem wokół czarnych ramek (bądź jeśli jest to szyba na uszczelkę folię docinamy około 3 mm od krawędzi szyby).
Ściągnij folię z zewnętrznej strony szyby i odłóż w bezpieczne miejsce. Spryskaj szybę koncentratem od strony wewnętrznej. Za pomocą zielonej szmatki z ostrym włosiem umyj szybę (najlepiej 2 razy). Ustaw szybę w pozycji pionowej. W celu odpowiedniego umycia szyby, skorzystaj z koncentratu i żółtego wyciskacza. Myj zawsze w jedną stroną np.: z prawej do lewej. Spryskiwanie i mycie szyby powinno być powtórzone około 3 razy. Zmocz szybę bardzo dokładnie koncentratem. Powinieneś dość szybko teraz położyć folię, żeby koncentrat nie zdążył spłynąć.
Do ściągnięcia warstwy ochronnej potrzebna jest Ci druga osoba. Trzymaj folię warstwą właściwą po swojej stronie. Rozdziel warstwę ochronną od warstwy właściwej, ale tylko sam róg. Złap warstwę właściwą palcami (sam rożek). Twój partner może zacząć zrywać warstwę ochronną. Zrywanie warstwy ochronnej powinien wykonywać jedną ręką. Drugą ręką powinien spryskiwać wodą z szamponem warstwę właściwą. Zrywać warstwę ochronną i spryskiwać warstwę właściwą musisz jednocześnie. Umożliwi to jak najmniejsze przyklejanie się pyłów z powietrza. Przyłóż warstwę właściwą do okna od strony wewnętrznej.
Zanim Wyciśniesz wodę, folia będzie się przesuwała po szybie. Jest to przez szampon (zbytduża ilość szamponu powoduje nadmierne przesuwanie). Nakieruj formatkę na właściwe miejsce. Spryskaj zamontowaną folię na szybie koncentratem (ułatwi Ci to wyciskanie wody - packa na suchej folii bardzo trudno się ślizga). Za pomocą żółtego wyciskacza zacznij wyprowadzać wodę od środka szyby wzdłuż linek ogrzewania. Przez 5 dni nie powinno się włączać ogrzewania tylnej szyby, ponieważ koncentrat powinien odparować naturalnie.